• Węże przemysłowe Norres

    Ponieważ większość ludzi lepiej przyswaja dane patrząc na obrazki a nie czytając napis, przedstawię wszystkie obrazkowe dane dotyczące zastosowania węży technicznych Norres

  • Znaczniki do stali

    Znaczniki to narzędzia do znakowania skrzynek, narzędzi, konstrukcji wykonanych z stali,tworzywa.

  • Przystawka do wiercenia rur

    Przystawka (imadło) do precyzyjnego wiercenia otworów w rurach umożliwia wycięcie całego otworu lub jego części w rurach o średnicy

Cześć.
Poszukując publikacji o uszczelkach i uszczelnieniach znalazłem ciekawy poradnik dotyczącywycinania uszczelnienia z płyty uszczelkarskiej.
Sposób bazuje na przygotowaniu szablonu i od tego szablonu wycięcia właściwej uszczelki.
Na początek należy: przygotować przedmiot, dla którego chcemy odrysować uszczelkę (w opisywanym przypadku była to pokrywa boczna silnika WSK 125), kartkę z bloku technicznego, w miarę miękki ołówek, nożyczki oraz płyta uszczelkarska, z którego wytniemy ostatecznie uszczelkę (w moim przypadku jest to płyta na uszczelki - temafast, klingeryt ).

Pierwszym krokiem było położenie kartki z bloku technicznego na pokrywie bocznej z karterem. Jedną ręką przytrzymujemy, by karta się nie przesuwała (bardzo ważne!) a drugą ręką wyczuwamy w którym miejscu pod kartką jest krawędź i malujemy.

Po chwili w miarę wyraźnie odznacza się kontur przyszłej uszczelki. Być może stosując kredkę woskową osiągneło by się lepszy efekt. Lepiej jest ołówek trzymać pod kątem ostrym do kartki. Malujemy małymi partiami, blisko miejsc gdzie trzymamy palcami.
Odwzorowanie szablonu wyszło mniejwięcej tak

Następnie trzeb wycią i wypróbować czy pasuje.

Jeśli całość się zgadza, możemy ten szablon odrysować na trwalszym materiale. Na nieszczęście arkusz nie jest sztywny więc przeniesienie konturów też wymaga sporo wytrwałości i trzeba zwracać uwagę żeby się nic nie ruszało.

Oczywiście odrysowany kontur znowu wycinamy i przymierzamy.

Jeszcze tylko trzeba wybić otwory na śruby.

Bierzemy niewielki śrybokręt krzyżakowy, przykładamy prosto uszczelkę i stukamy w nią lekko w miejscu gdzie mniej więcej powinien być otwór i słuchamy. Jeśli słyszymy dźwięk metaliczny to szukamy otworu obok aż usłyszymy bardziej głuchy dźwięk (może to i śmieszne ale tak jest) i w tym miejscu pukniemy parę razy, troszkę mocniej i poprawiamy śrubą. To samo można zrobić kulą od łożyska.

Copyright © 2024. Warsztat Technika  Rights Reserved.