15 | 12 | 2017

Bosch wiertło multi constrution

Ocena użytkowników:  / 0
SłabyŚwietny 

    Cześć

    W czasie pracy czasami zachodzi konieczność wiercenia w materiałach mieszanych, otwory w metalowej futrynie, za którą jest beton. Jest to najgorszy z możliwych połączeń materiałów stal i beton. Firma Bosch stworzyła jakiś czas temu wiertło CYL-9 Multi Construction, którym można wykonywać takie otwory.
Wiertło to nadaje się prawie wszystkich materiałów stosowanych przy wykańczaniu wnętrz, np. do betonu, muru, cegły, eternitu, lekkich materiałów budowlanych, laminatów, ceramiki, a przy odrobinie wprawy do gresowych o małej klasie twardości, drewna, tworzyw sztucznych, blach metalowych oraz mosiężnych.
Wiertło Multiconstructiondedykowane jest do wiercenia bezudarowego na niskich obrotach np. na wkrętarkach. W odróżnieniu jednak od konkurencji i wcześniejszych projektów nadaje się również do wiercenia z użyciem udaru. Z tym zastrzeżeniem, że nie w ekstra twardych materiałach. Czyli w siporexie tak a w gresie nie.

bosch-wiertlo-multi-construction.jpg

     Budowa wiertła pozwala na skrawanie metali, tworzyw i drewna. Trzeba jednak pamiętać, że wiertła te nie są stworzone do wiercenia w stali. Wiercenie to jest możliwe, ale traktować je trzeba, jako opcję. Płytka opracowana z trwałych węglików spiekanych o najdrobniejszych ziarnach. Geometria ostrza została tak opracowana, aby połączyć możliwość skrawania i wiercenia z lekkim udarem. Wieloostrzowy szlif z charakterystycznym ścinem gwarantuje precyzję wiercenia. Kluczowy wpływ, na jakość CYL-9 ma sposób lutowania płytki i szlifowanie po lutowaniu. Zapewnia ono centryczność wiertła, minimalizuje bicie i co za tym idzie wydłuża żywotność.
Kolejna ważna sprawa to wzmocniony rdzeń wiertła, otrzymano to poprzez dodanie dodatkowej spirali w rowku. Obniżono przez to prześwit i rowka. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że wiertło Multi Construction skonstuowane zostalo do obróbki z wolnymi obrotami to nie będzie to miało istotnego wpływu na ilość odprowadzanego urobku.
Wiertło dla rozróżnienia ma kolor niebieski z bocznym metalicznym szlifem.